woensdag 12 juli 2017

Blanket update, some garden treasures and a new project


Zag je het al aankomen?
Ik ging van groen over naar blauw.
Omdat ik werk met restjes en niet veel groen garen meer had, maar ook omdat ik het groen alweer een beetje beu werd...
Zouden er nog kleuren volgen of hou ik het rustig deze keer... wat denk jij? ;-)

Did you see that coming?
Starting with green... but suddenly there is blue.
Two reasons for that, not enough green ( working with scraps again ) and tired of the green already.
What do you predict... will there be more colours following ( I do have lots of blue scraps!) or will I keep it simple this time? ;-)



En weet je nog dat ik terug aan een verenverzameling begon?
De vogels zijn me goedgezind! Deze veer lag onder onze notenboom...
Ik dacht eerst dat het van een ekster was, maar het patroon klopte niet.
Na wat opzoekingen, blijkt het van een bonte specht te zijn!
Ik vind het zo fijn dat deze weinig maar graag geziene vogel in onze tuin zit!

Meanwhile... I found a feather of a woodpecker under our nut tree, happy to have evidence that this beautiful and rarely seen bird comes to our garden!


Het is ook de periode van de Amerikaanse bosbessen...
Er verdwijnen er een heleboel in mijn mond terwijl ik de was ophang... mmmmm!

It's the season of the blueberries, tasting more than once when hanging the laundry in the backyard...




De eerste vlinderstruik staat nu ook in volle bloei.
Ik had deze niet gesnoeid en vorig jaar verplant omdat hij ongelukkig stond op zijn vorige plaats.
Hij zag er uit alsof hij de geest ging geven, maar wat een onverwacht feest van bloemen nu!

This Buddleja is the first one in our garden to bloom.
This bush is so happy and thankful that I replanted it somewhere else.
At first I thought it would die, but just look at the party he throws!




Ook een feestje... van kleuren!
Als afwisseling met de deken begon ik aan nóg een garenvretend project: 5 draden tegelijk en haaknaald nr 12!
Maar wat het wordt? Verrassing!
Tip: Ik ga er waarschijnlijk méér dan 1 van maken, 4 stuks zelfs.
Zo, nog iets waar jullie naar mogen raden ;-)

On the last picture... I'm having a party myself!
A party of color and 5 skeins at the same time, a real stash buster.
Still a surprise what that will become!
Would you like a hint? Let's say that I'll have to make more than one,  probably 4.

Leaving you with 2 riddles today!



Have a nice day,
Sigrid x



32 opmerkingen:

  1. Wat een feestelijk blogbericht. Aan mijn voeten lag pas ook zo'n mooie veer.
    Je zigzagdeken is heel mooi van kleur zo; van het land naar de zee en misschien aan de horizon meer kleur? Je andere kleurenfeestje wordt vast ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word je deken mooi! En ook nog van restjes, een win win win situatie! En dat andere project? Ik denk een vloerkleed. Mmmmm maar dan 4? Dat is een beetje gekkig....XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, je deken wordt gaaf! Ik zou het zo lekker rustig houden, maar jij bent mij niet en gezien je vraagstelling denk ik dat je er nog wel wat kleuren tegenaan gooit 😉
    Ben je met stoeldekjes (of iig rondjes om op te zitten) bezig? Lijkt me best zwaar haken.
    Prachtig is je vlinderstruik! Ik had ook een mooie, maar ja, die is niet eetbaar ennnmoest dus plaatsmaken voor een appelboompje.
    Die veer is ook bijzonder, leuk om er op deze manier achter te komen wie je tuin bezocht heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je komt in de buurt! Ik begon aan stoelkussentjes maar gaandeweg veranderde ik het plan. Het haken valt mee, want ik probeer los te haken. Anders is het inderdaad stroef.

      Verwijderen
  4. Prachtig, ik ben dol op veren
    weet je dat er een gezegde is dat als je een veer vind, iets of iemand je vleugels wil geven.
    ik ben benieuwd naar je project, een mand?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mooi gezegde, dankjewel!
      En je gok zit in de goeie richting...

      Verwijderen
  5. Helemaal mijn kleurtjes die deken. Dol op blauw en groen. Hier voor het eerst na jaren weer een vlinderstruik in de tuin. Benieuwd wat je nieuwe project gast worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal kies ik niet voor deze kleuren, maar het ziet er wel fris uit zo en ik ben tevreden tot nu toe :-)

      Verwijderen
  6. O, wat mooi, die zigzagdeken! Ja, ik zie ook een landschap, dus het zou best met een mooie ondergaande zon-sfeer kunnen eindigen :-)
    Ik gok op placemats, hoewel het wel enigszins dik wordt. Of pannenonderzetters? Het kleureffect is in ieder geval fantastisch, zonde voor onder pannen, dus dat wordt 'm vast niet! Je creëert op deze manier je eigen kleurverloopgaren, hé!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En met dat landschap breng je me op ideeën :-)
      ps: Nee, geen placemats of onderzetters...

      Verwijderen
  7. Wat leuk je deken. Heel mooi zo het kleurverloop. Ik verwacht nog wel een kleur en dan in rood tinten. Heel apart zo'n veer. Nog nooit gezien.
    Waarschijnlijk staat je vlinderstruik nu op een betere plek. Zo mooi om al die vlinders erbij te zien.
    Dat ronde haakwerk zullen wel placemats worden dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kijk ook graag naar de drukke vlinders en bijen op onze struiken. Alleen wilden ze niet op de foto :-)
      PS: Nee, geen placemats ;-)

      Verwijderen
  8. Wat een mooie veer!Ik vond er gisteren ook eentje(andere soort) bij mijn fiets.Geen idee wat je aan het maken bent.Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die veer, zo mooi (stiekem ben ik een beetje jaloers)....
    En je deken wordt erg mooi, inderdaad een goed idee van Ageeth, nog een horizon erbij.
    Haak je placemats met je 5-draden-project?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jullie brengen me op ideeën, met die horizon :-)
      En nee, toch geen placemats ;-)

      Verwijderen
  10. Mooie deken, ik zou het bij deze kleuren houden, maar wie ben ik, misschien wordt ie nog mooier met nog wat kleurtjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Enne... ik twijfel eigenlijk zelf nog, in welke kleuren ik verder ga met de deken ;-)

      Verwijderen
  11. Ik hou van vlinders in de tuin en daarom plantte ik ook een vlinderstruik. Hij heeft het verpoten bij ons niet overleeft maar die van jou ziet er prachtig uit.
    Je lopende haakwerkzaamheden zijn veelbelovend en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gave veer! Ik verzamel zo af en toe veren voor de katten, daar worden ze helemaal wild van ;-) En ik ben benieuwd naar het ronde project, het lijkt op iets van een kussentje op vloerkleed, maar ik wacht het rustig af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Sigrid,
    Je deken wordt ontzettend mooi. groen en blauw passen erg mooi bij elkaar. Die veer is erg gaaf, heel speciaal. Lekker die bessen. Ik pluk me suf met van alles wat vooral in mijn moeders mond verdwijnt haha. Nu zitten er erg veel bramen aan, maar die vind ik niet wat. haha. Erg mooi allemaal
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Great crochet & garden pics! Maybe you'll add some sandy or yellow shades? And the second riddle, um... First I thought it could become a carpet, but the quantity of 4 lets me think of place mats. I'm curious about the solvings! Groetjes, Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Rustig houden of kleuren toevoegen... Ik kan niet kiezen. Allebei is mooi. Hier komen volgend jaar ook 2 vlinderstruiken. Ze bloeien zo mooi en lang. Oh die veer. Je zou haast denken dat ie zo geschilderd is. Dat is wel echt een uitzonderlijke vondst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je deken wordt erg mooi! Hier boven las ik over land, zee en wat meer kleur aan de horizon. Kleuren van een ondergaande zon ... Maar in deze tinten verder gaan is ook erg mooi. Ben benieuwd.
    Prachtige veer. En je vlinderstruik zo mooi in bloei. Heerlijke plaatjes om te bekijken!
    Alvast een fijn weekend, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je bent echt goed met kleuren, Sigrid! Wat een mooie deken wordt het...
    Ik ben benieuwd hoe lang je vlinderstruik bloeit; bij ons was het dit jaar maar zo kort!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. The colors make me think of the beach, but I also think it looks something like a temperature blanket. One would never think you ran out of yarn! It looks wonderful. :)
    We can't have butterfly bushes in my area, because it's invasive and spreads like wildfire. It's such a treat to see your photos!
    Have a great weekend!
    PS - Don't know how you managed to leave any of those blueberries on the bush to take the photo. ;) Yum!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jouw deken wordt altijd maar mooier! Natuurlijk laat de steek ook aan zon en zee denken, maar de kleurenkombinatie is echt maritim, met een kleine touch noords feeling...
    Doe maar gerust voort, ik ben al benieuwd op de rest...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige zigzagdeken, heel mooi van kleur.
    Leuke tuinfoto's en wat een mooie aparte veer!
    Wordt dat een vloerkleed? Oei, is dat niet zwaar haken met nld 12?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Your new blanket looks fantastic. That is one great way of using scraps - my leftovers are usually very small so making something bigger is out of the question, but they are perfect for making flowers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. :-) Ik heb een glazen flesje met stop staan waarin ik allerlei bijzondere veertjes bewaar die ik bij mijn 'rondje hondje' tegen kom. Niet allemaal even bijzonder als deze, maar ik heb iets met veertjes :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen